Willemijn OLC Pedagogische Wetenschappen

ENGLISH BELOW

Hey allemaal! Mijn naam is Willemijn Giltaij, ik ben tweedejaars student pedagogische wetenschappen en voorzitter van de opleidingscommissie. Ondanks deze bizarre tijden gaat het leven wel door en zo ook onze studie. Bij dezen zal ik jullie een inkijkje geven in mijn leven en hoe ik nog probeer te studeren binnenshuis.

Ik woon al bijna 2 jaar op mezelf, maar sinds de uitbraak van het virus ben ik tijdelijk weer bij mijn ouders gaan wonen. Hier heb ik mijn kamer omgebouwd tot een plekje waar ik me prettig voel en waar ik goed kan werken. Echter, ik probeer zoveel mogelijk verschillende plekken in huis te vinden waar ik kan studeren. Normaal gesproken zou ik altijd in tentamenperiodes naar de UB gaan, nu ga ik als me echt moet concentreren op zolder zitten, als ik gewoon alvast wat moet leren zit ik op mijn eigen kamer en als ik een opdracht moet maken ga ik in de woonkamer of in de tuin zitten.

Ik probeer zoveel mogelijk structuur in mijn leven te houden door op de dagen dat we normaal gesproken dat college zouden hebben, dan ook met dat vak aan de slag te gaan. Ook probeer ik elke dag op tijd op te staan en niet tot na middernacht nog op te zijn. Echter, voor het realistische beeld: het is me al dagen echt niet gelukt om voor 10 uur mijn bed uit te zijn of voor 12 uur al aan de studie te zitten (op onze vergaderingen van de opleidingscommissie, waar we nu heel druk bezig zijn om in de gaten te houden dat de kwaliteit van het onderwijs zo gelijk mogelijk blijft, na), maar je moet in deze tijden ook niet te veel van jezelf vragen. Verder probeer ik elke dag even te sporten om toch nog te blijven bewegen en een standaard element in mijn dag te hebben en ik drink zoveel mogelijk met mijn ouders kopjes koffie als het toevallig uitkomt .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hey everyone! My name is Willemijn Giltaji, I am a second-year Child Studies student and the chair of the teaching committee. Even in these unusual time life and our studies continue. Here I would like to give you a short insight into my current life and how I try to study from home.

I am already living by myself for nearly two years, but since the beginning of the virus outbreak I am temporarily living with my parents again. At my parents I turned my room into a place where I feel comfortable and where I can work. I try to find as many spots in the house where I can study. Normally speaking I would go to the university library to study during exam time. At the moment I am sitting on the attic if I really need to study. If I a just need to do somethings for uni, I sit in my own room and for assignments I choose the living room or the garden.


Also, I try to have as much structure as possible in my life and to spend my days as if we would have normal lectures. I try to follow the lectures on the day that they take place and I also try to get up on time every day and not to go to bed after midnight. However, for a realistic insight, I have to admit that I did not manage the last couple of days to get up before 10 and start being productive before 12 (for example meeting with the teaching committee with which we are currently busy to keep the quality standards of our education high). But I think it is important these days to not set the standards to high for yourself. I also try to exercise a bit every day to have a constant in my days and to regularly enjoy a cup of coffee with my parents.