Renee Ouwerkerk

Hallo allemaal, ik ben Renee! Ik ben derdejaars psychologiestudent en dit jaar Voorzitter van Labyrint. Naast deze twee dingen mag ik in deze gekke tijden middelbare scholieren begeleiden met thuis werken via mijn werk. Ik heb dus ook in deze tijd een volle planning!

 

Ik ben het perfecte voorbeeld van iemand die niet goed is in thuis werken. Vaak ging ik naar de bieb of de faculteit om te werken, maar dat is nu helaas niet meer mogelijk. Het gemis aan structuur en het in elkaar lopen van de plek waar ik ontspan en de plek waar ik werk (mijn kamer) vind ik erg lastig. Hoe krijg ik het dan toch voor elkaar om dingen te doen? Mijn grootste tip is to do lijstjes maken. Op een rijtje krijgen wat je allemaal moet doen geeft overzicht en geeft een goed begin om te gaan plannen. Ook even stil staan bij wat prioriteit heeft zorgt dat ik het op tijd af krijg. Ik verdeel vaak per dag of week wat ik moet doen en bepaal binnen welke tijden ik aan het werk ga. Als ik niet afbaken welke tijden ik werk, ga ik vaak op gekke tijden aan de slag. Ik vind het dan ook belangrijk om de werkweek zoveel mogelijk aan te houden en dus ook weekend te houden.

 

Om mezelf te motiveren schakel ik vaak anderen in, samen aan de slag gaan zorgt voor een hogere productiviteit. Dat is natuurlijk ook een stuk gezelliger, of dit nou online is of in het echt. Ik heb gelukkig wel nog genoeg te doen en verveel me geen moment. Ook omdat er altijd wel iemand is om even te bellen. Vooral contact blijven houden met vrienden en familie doet me erg goed in deze gekke tijden!

 

Renee Ouwerkerk

 

 

Hi everyone, I'm Renee! I am a third year psychology student and this year I am Chairman of Labyrint. In addition to these two things, I can guide high school students with working at home in these crazy times through my work. So I still have a full schedule in these times!

 

I am the perfect example of someone who is not good at working at home. I often went to the library or the faculty to work, but unfortunately that is no longer possible. The lack of structure and the overlap of the place where I relax and the place where I work (my room), I find very difficult. How do I still manage to get things done? My biggest tip is to make to do lists. Getting a list of what you have to do gives overview and gives a good starting point to making a planning. Also thinking about what has high priority ensures that I get it done on time. I often divide what I have to do per day or week and determine within what hours I will spend on working. If I don't define what times I spend working, I often work at crazy times. I therefore think it is important to still follow the working week as much as possible and therefore also to have a weekend.

 

To motivate myself, I often engage others, working together increases my productivity. Of course , this is also a lot more fun, whether this is online or in real life. Fortunately, I still have plenty to do and I have not been bored for a moment. Also, because there is always someone to call. Especially keeping in touch with friends and family is very important to me in these crazy times and does me a lot of good!

 

Renee Ouwerkerk